17 iun. 2013

Din ciclul "Scapa cine poate", azi va prezentam (1):

Recomandarile unui pilot roman de exceptie, capitan pe Boeing 787 Dreamliner la Qatar Airways, pentru tinerii romani care aspira la o cariera in aviatie:

"Cu regret spun asta, dar daca isi doresc cu adevarat o profesie in aviatie, sa plece undeva in afara Romaniei. Dincolo de granitele tarii, daca dovedesc ca sunt capabili, au toate usile deschise. Romania a devenit, din pacate, locul perfect pentru ca multi absolventi ai scolilor de pilotaj - si nu numai - sa-si rateze cariera si viitorul. O tara unde sistemul de valori a fost aruncat la cosul de gunoi iar criterile angajarii si promovarii sunt o perfidie, nu-ti pot [sic] asigura decat un destin patetic si regrete tarzii." (Dumitru Oprișiu, pilot cu o experienta de 37 de ani si peste 18.000 ore de zbor)




2 comentarii:

dana spunea...

Of, ce sentiment de tristete ma apuca atunci cand vad asemenea sfaturi, cand aud oamenii ca trebuie sa pleci din Romania ca sa ai o cariera, o viata normala... Eu tot in cautarea unei vieti mai bune am plecat, si am si gasit-o, dar imi pare sincer rau ca n-am putut sa am aceasta viata in tara natala. E trist, tare trist ca atatia oameni minunati au ajuns sa se simta nelalocul lor acolo si sa fie nevoiti sa plece, uneori cu mari regrete. Sa speram totusi ca mai sunt si curajosi care nu fug, ci raman acolo si schimba lucrurile intr-o generatie, doua :D

Orjen spunea...

Dana, stiu. Stiu ca cei ca tine si ca mine sunt priviti de anumiti conationali ca fiind lasi, ca am ales sau vrem sa alegem calea "usoara" - fuga. Pacat ca cei care spun asta sunt, de regula, fanatici ai curentului legionar sau extremisti de dreapta. Sunt atatea de spus incat nici eu nu imi gasesc cuvintele prin atata furie.